دکوساز

از فناوری وای فای با سرعت ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

دکوساز اخبار

از فناوری وای فای با سرعت ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

۰۳

دی

از فناوری وای فای با سرعت ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

اخبار

شرکت SK Telecom کره، به تازگی در مرکز تحقیق و توسعه خود در سئول، فناوری وای فای با سرعت ۳٫۸ گیگابیت در ثانیه را به نمایش گذاشته است که از استاندارد 802.11X بهره می برد و پهنای باندی ۴ برابر 802.11n را فراهم می آورد.

بر اساس اظهارات مقامات SK Telecom، تجهیزات بهره مند از استاندارد 802.11X می توانند در محیط های با تعداد کاربران بالا نسبت به دستگاه های دارای استانداردهای پیشین، به صورت بهینه تر، کار کنند. لازم به ذکر است که فناوری مذکور، دقیقاً مشابه با استاندارد 802.11n با فرکانس های ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز سازگار است.

این استاندارد همچنین از فناوری های «OFDMA» که امکان تخصیص زیر حامل های هر کانال به هر کاربر، به منظور استفاده بهینه تر تعداد بالای کاربران را فراهم می کند و «multi-user MIMO» که قابلیت دسترسی چندگانه برای کاربران در یک منبع فرکانس – زمان را فراهم می کند و «Dynamic Sensitivity Control» یا «کنترل حساسیت پویا»، به منظور بهبود کارکرد تجهیزات در محیط های بسیار پر جمعیت از جمله استادیوم ها پشتیبانی می کند.

گفتنی است اولین بار در سال ۲۰۱۴، توسعه این فناوری مطرح شد و حالا قرار است تا انتهای سال جاری میلادی، به منظور استفاده در سطح سازمانی ارائه شود و در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز برای استفاده کاربران عادی، در تجهیزات مرتبط با شبکه از جمله اسمارت فون ها، به بازار عرضه گردد.

جستجو در وبلاگ

عضویت در خبرنامه