دکوساز

سبک های دکوراسیون داخلی

دکوساز مقالات

سبک های دکوراسیون داخلی

۳۰

بهمن

سبک های دکوراسیون داخلی

مقالات

نرم افزار چیدمان مجازی دکوراسیون دکوساز این امکان را به شما می دهد تا فضای مورد نظر خود را انتخاب نموده و به تغییر رنگ و طرح اثاثیه ی موجود در آن بپردازید تا به طرح نهایی خود برسید و بتوانید لوازم خانه تان را پیش از خرید، در فضای شبیه سازی شده ی خانه امتحان کرده و با اطمینان از هماهنگی با سایر وسایل خریداری نمایید. 

سبک های دکوراسیون داخلی:

از میان مردم، افرادی هستند که علاقه دارند در طراحی دکوراسیون، رنگ پردازی و چیدمان خانه ی خود مشارکت داشته باشند و ترجیح می دهند فضاهای خانه را مطابق با الگو و سلیقه ی شخصی طراحی کنند. این افراد می بایست ابتدا اطلاعات و شناختی کلی در زمینه ی سبک های مختلف دکوراسیون و چیدمان خانه داشته باشند تا بتوانند ترکیبی منسجم تر و زیبا تر از اثاثیه را در فضا چیدمان کنند. نرم افزار چیدمان مجازی دکوراسیون دکوساز این امکان را به شما می دهد تا فضای مورد نظر خود را انتخاب نموده و به تغییر رنگ و طرح اثاثیه ی موجود در آن بپردازید تا به طرح نهایی خود برسید و بتوانید لوازم خانه تان را پیش از خرید، در فضای شبیه سازی شده ی خانه امتحان کرده و با اطمینان از هماهنگی با سایر وسایل خریداری نمایید. بنابرین اگر شما از این دست افراد هستید که دوست دارید خود، طراح خانه ی خود باشید در این مقاله با تیم دکوساز همراه شوید.


سبک ایرانی: در این سبک از دکورسیون داخلی اغلب از اثاثیه با نقوش و طرح های ایرانی استفاده می شود. به طور مثال فرش های اصیل ایرانی، گلیم، لوستر های لاله ای پرتراش، شیشه کاری، آیینه کاری و تزییناتی ازین دست، صنایع دستی، رنگ فیروزه ای، متریال های مس و کاه گل و ... در چیدمان خانه ی ایرانی کاربرد به سزایی دارند که تماما نمایانگر و نماد طراحی، زندگی و فرهنگ ایرانی است. سبک ایرانی عموما شامل جزئیات و تزئینات فراوان بوده و رنگ های شاد و شفاف در آن نقش اصلی را ایفا می کنند.
اگر به وسایل و تزئینات سنتی و صنایع دستی علاقه دارید این سبک از چیدمان برای شما بهترین گزینه است.


سبک عربی: در این سبک، به دلیل گرم و خشک بودن اقلیم مناطق گرمسیری و کویری، تاکید چیدمان و رنگ ها بر ساخت فضایی خنک و سبک است. استفاده از رنگ طلایی در سبک عربی به وفور دیده می شود و نمایشی از تجمل گرایی است که به ماکسیمالیسم معروف است. عموما در طرح ها از نقوش هندسی و جزئیات این چنینی زیاد استفاده می شود و تلاش بر آن است که فضا در اوج القای آرامش و سبکی؛ فاخر، تجملاتی و پر نقش نیز باشد.


سبک آسیایی: در دکوراسیون آسیایی عموما از رنگ های گرم، مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و کنف و تزئینات و نقوش اسلیمی و شرقی استفاده می شود. به کارگیری خطوط صاف، مستقیم و هماهنگ با طبیعت، احساس آرامش و سیالیت را به فضا القا می کند و عموما تلاش بر آن است که فضا گرم، صمیمی، آرام و راحت باشد.


سبک هندی: از مهم ترین ارکان اصلی این سبک ازدکوراسیون داخلی می توان به استفاده از رنگ های شاد به خصوص قرمز و زرد، مجسمه ی فیل، معبد خانگی، نقاشی های سنتی، پرده های زخیم و با شکوه و پارچه ها و کوسن های زردوزی شده اشاره نمود.


سبک ژاپنی: از مواردی که در سبک ژاپنی بسیار رایج است استفاده از اصول فنگ شویی است. در فنگ شویی تاکید بر این موضوع که اشیا و وسایل در مکان مناسب خود قرار گیرند و از تجمع و بی نظمی خودداری شود، از متد های اساسی است. استفاده از چوب و پارتیشن های چوبی و همچنین فرم های مربعی شکل در دکوراسیون ژاپنی به وفور یافت می شود.


سبک مراکشی: المان های اصلی طراحی مراکشی شامل استفاده از کاشی، فرش، رنگ فیروزه ای، مبلمان منبت کاری شده و لوازم تزئینی مانند فانوس، ظروف سنگی و آثار فلزی می باشد. هم چنین برای تخت ها از سایبان استفاده می کنند.


سبک فرانسوی: از ویژگی های بارز سبک فرانسوی می توان به استفاده از المان های تجملاتی مانند قاب های طلایی و پتینه کاری، گچ بری، رنگ های مات، کفپوش های براق و طبیعی مانند سنگ طبیعی و یا سرامیک براق و پارکت رنگ روشن اشاره نمود.


سبک ایتالیایی: دکوراسیون ایتالیایی به لوکس بودن شهرت دارد و تمامی اجزا و اثاثیه ی چیدمان در نهایت دقت و کیفیت انتخاب می شود. در این سبک از کفپوش های چوبی و سنگ مرمر، نقاشی های دیواری و رنگ های آنتیک در اوج ظرافت استفاده می شود.


سبک اسپانیایی: در سبک اسپانیایی عموما از چیدمان اثاثیه ی ساده و تجملی توامان استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از فرش های رنگی، کفپوش های سنگی و یا سرامیکی، مبلمان چوب گردوی منبت کاری شده و پرده های پر نقش اشاره نمود. همچنین شومینه عضو اصلی خانه های به سبک اسپانیایی است که اصالت و گرمای خاصی به فضا می بخشد.


سبک ویکتوریایی: این سبک از جمله قدیمی ترین سبک های طراحی چیدمان است که در آن توجه خاصی به نظم، هماهنگی و تعادل می شود. در سبک ویکتوریایی از مبلمان بزرگ با کنده کاری های تزئیناتی و روکش مجلل و پر زرق و برق استفاده می شود. فضاهای طراحی شده به این سبک شلوغ و پر اثاثیه به نظر می رسند.


سبک اسکاندیناوی: خصوصیت اصلی این سبک استفاده از رنگ سفید و القای فضای یخی و برفی مناطق شمال اروپا است که آرامش و سادگی را به ارمغان می آورد. همچنین در دکوراسیون اسکاندیناوی از چوب طبیعی درختانی مانند کاج، ساج و چنار نیز استفاده می شود.


سبک کشور های اروپایی: این سبک ترکیبی از دو سبک انگلیسی و فرانسوی است. از ویژگی های اصلی آن می توان به استفاده از نقوش گیاهی به خصوص شکوفه ی گیلاس، چوب این درخت و بلوط، رنگ روشن و پارچه های پنبه ای اشاره نمود.


سبک کشور های امریکایی: در این سبک از ظروف و لوازم دست ساز چوبی به وفور استفاده می شود و همچنین استفاده از فضای سبز و گیاه متداول است.


سبک کلاسیک: در سبک کلاسیک تاکید اصلی اثاثیه و نوع چیدمان آن ها بر تاریخ، اصالت و قدمت فضا است. رنگ های طلایی، قهوه ای و کرم از ترکیبات اصلی این سبک هستند که حس و حال قدیمی و نوستالژیک را ایجاد می کنند. معمولا از مبلمان ساده، گچبری، پتینه کاری و نقاشی های دیواری قدیمی برای تزئین فضا استفاده می شود. این سبک در بین مردم به خصوص افراد میان سال بسیار رایج و پرطرفدار است.

سبک مدرن: مهم ترین ویژگی در دکوراسیون داخلی مدرن سادگی است. عموما در این سبک، از مبلمان و وسایل ساده با جزئیات و تزئینات کم استفاده می شود. رنگ غالب سفید است و سایر رنگ ها با دقت بیشتری انتخاب و استفاده می شوند.


سبک نئوکلاسیک: این سبک ترکیب و تلفیقی از دو سبک پیشین یعنی کلاسیک و مدرن است. به همین دلیل از ساختار کلاسیک استفاده کرده و به آن حالتی مدرن و امروزی می بخشد. این سبک در عین اینکه حس و حالی قدیمی به فضا می دهد، حالت مدرن خود را نیز حفظ می کند.


سبک مینیمال: مهم ترین ویژگی این سبک رعایت سادگی مطلق است. همه چیز می بایست در حداقل ترین فرم خود و بدون هیچ گونه جزئیات به کار گرفته شود. عموما در این سبک از رنگ های سیاه، سفید و خاکستری استفاده می شود.


سبک آرت نوو: الهام اصلی این سبک از دکوراسیون، طبیعت بوده و از فرم های منحنی، پیچک و گیاهان به وفور در آن استفاده می شود.


سبک آرت دکو: سبک آرت دکو نمایانگر فضایی هندسی است به این دلیل که از فرم و الگوهای هندسی در رنگ های شاد و چشم گیر مانند قرمز، زرد، سبز و آبی استفاده می شود.


سبک گوتیک: نور در سبک گوتیک جایگاه عمومی خود را از دست می دهد و فضا اغلب تاریک است. از خطوط، المان و پنجره های عمودی برای بلند و کشیده تر کردن فضا استفاده می شود.


سبک صنعتی: در این سبک از وسایل در جنس های متنوع مانند بتن، فلز، آجر، چوب و ... استفاده می شود. اغلب وسایل شامل قطعات صنعتی و یا شبیه به آن ها هستند.


سبک روستیک: در سبک روستیک یا روستایی اغلب از مواد طبیعی مانند کتان، پنبه، پشم، چوب و آجر در رنگ های ملایم و گرم استفاده می شود که حال و هوایی ساده و گرم از محیط روستایی تداعی کند.


سبک هایتک: در این سبک، چیدمان وسایل اندک و تشکیل شده از اشکال هندسی مربع و مستطیل با رنگ های سیاه، سفید و خاکستری محو می باشد. فرم های دوار در این سبک هیچ جایگاهی ندارند و جنس اثاثیه اغلب از فلز، شیشه و پلاستیک است.


حالا پس از شناختن سبک های مختلف دکوراسیون و چیدمان شما می توانید نزدیک ترین سبک به سلیقه خود و نزدیکانتان را انتخاب نموده، وارد نرم افزار چیدمان مجازی دکوساز شوید، فضای متناسب با سبک مورد نظر را انتخاب نموده و با تغییر طرح و رنگ اثاثیه ی موجود در آن، خانه ی رویایی خود را طراحی کنید و در نهایت با اطمینان از طرح نهایی، خرید لوازم منزل خود را آغاز نمایید.

جستجو در وبلاگ

عضویت در خبرنامه